About

ZooMedia: enig in zijn soort, first in market, always on
Uniek: ZooMedia is een content- en experience-platform dat vertrekt vanuit de Thomas More-studenten van alle Nederlandstalige en Engelstalige mediaopleidingen. We richten ons tot de doelgroep van 18- tot 24-jarigen.
First in market: met de Thomas More Mediaschool zijn we de eerste mediaopleidingengroep die met zo’n studentenproject naar buiten komt.
Always on: ZooMedia is een publiek project en honderd procent convergent: we streven naar één merkidentiteit op alle gelinkte media (website, TikTok, YouTube, Instagram). 

ZooContent
ZooMedia is de stek waar jongeren hun eigen leefwereld centraal plaatsen. De content die ze maken, komt uit henzelf, uit hun hoofd en hun hart, hun zintuigen en observaties, hun kijk op de wereld. Relaties, seks, familie, mentale problemen, studies, kotleven, jobs, drugs, muziek, gaming, sociale media, film, mode, city life, body positivity, gender en identititeit, interculturele relaties, inclusie, klimaat, eten, politiek, conflicten, geld, sport en e-sports, humor, love brands en brand indifference: de onderwerpen op ZooMedia weerspiegelen wat jongeren beleven, hoe ze het beleven, wat hen bezighoudt en tot denken aanzet. ZooMedia stelt scherp op de uitdagingen die onze jongeren in de toekomst aangaan.

ZooMakers
Onze studenten – de ZooMakers –  hebben lef, nemen risico’s en durven op hun bek gaan om opnieuw te leren. Hun inbreng is relevant en kwalitatief: ze geven immers het beste van zichzelf, gaan vol enthousiasme op in dit passieproject, behouden de focus vanuit hun intrinsieke motivatie en krijgen van de ZooMedia-docenten het volste vertrouwen om zich helemaal te smijten. Ze ontwikkelen cruciale skills zoals engagement en teamwork en leren hoe ze persoonlijk verantwoordelijk zijn voor een project. Zo wordt deze unreachable audience een onmisbare schakel in de groei van ZooMedia. 

We show what we teach and preach
ZooMedia is een show off-platform waarop onze studenten toepassen wat ze leren: media-design, journalistieke en communicatieve skills, media en entertainment, radio- en tv-productie, en digitale knowhow. Met ZooMedia beschikken de mediastudenten over een open forum waarop ze hun creativiteit en talent tonen aan een breed publiek. Als docenten zijn we fier op onze studenten en hebben we respect voor hun leefwereld, waar we zelf veel van leren. Zo zorgt ZooMedia voor wederzijdse verrijking.  

Cocreatie met partners
We willen onze studenten de kans geven om kennis, vaardigheden en ervaring te delen met externe partners. We brengen jongeren en bedrijven echt samen om vanuit een gedeeld verhaal nieuwe content en nieuwe formats te laten creëren, altijd vanuit trial and error. ZooMedia wordt zo de grootste format-testing community voor onze studenten én voor onze partners.

ZooCommunity
ZooMedia streeft ernaar voor alle betrokkenen een bron van inspiratie en aspiratie te zijn, en voor onze studenten de eerste stap te vormen naar een reële werkomgeving. Ons platform wil een nieuwe, sterke community opbouwen en teamwork stimuleren: tussen studenten onderling, met docenten, partners, oud-studenten en nextgen decision makers 

Dromen én uitproberen
Onze studenten maken deel uit van de meest innovatieve mediaopleidingen die hun de weg wijzen naar een droomjob in de media. ZooMedia  is de beste springplank naar zo’n carrière. In alle omstandigheden wil ZooMedia een veilige plek bieden voor onze studenten: ze kunnen er zichzelf zijn én krijgen de kans om te experimenteren.

ZooMedia: made and powered by our students, empowered by Thomas More.